» Prima pagina    |     Articole    |     Transport si livrare    |     Privacy notice    |     Conditii de utilizare    |     Contact   
4 June 2020  

Vopsirea figurinelor

Am ales 2 figurine pentru treaba asta. Un razboinic Celtic si un razboinic Japonez Daimyo. Va informez despre ei:
-Au scara 54 mm.
-Celtic-ul este o copie ruseasca a unei figurine produse de Pegaso. Am ales special piesa asta pentru ca fiind una copie este de foarte proasta calitate. A pierdut mult din detalii la copiere. O sa vedem cum o sa arate o figurina de proasta calitate linga unei de buna calitate. Are cam 60 de mm, de obicei asa produce Pegaso figurinele la scara de 54 mm. (dupa ce termin figurina asta n-o s-o vedeti la forumuri internationale, pentru ca copiile figurinelor nu prea se accepta cu caldura in comunitate. Asta va ramine intre noi).
-Daimyo este de la Andrea si are fix 54 mm. S-a produs anul trecut, cu ultima tehnologie, adica este o figurina de calitate dar totusi nu una dintre cele mai bune de pe piata.
-Le-am curatat cu perie, apa si detergent de vase.
S-au uscat si au primit un strat de grund. Fetele sint grunduite cu alb, prima data incerc albul, vom vedea cum o sa fie. De obicei dadeam un grund spray auto de culoare gri dar din pacate nu pot sa controlez sprayul, in anumite zone ramine gros. Asa ca am grunduit cu airbrus si enamele humbrol, cit mai subtire pot ca sa nu acopar detaliile.

Iata o prima privire la figurine unde sint foarte vizibile diferente de calitate la detalii.

clasa_algu_01.jpg

A doua privire de mai aproape la detalii:

clasa_algu_02.jpg

Si fetele lor. Fiti atenti ca la Daimyo sint sculptate chiar si irisurile ochilor.

clasa_algu_03.jpg

Si o poza ca sa ziceti si voi ca fac treaba foarte fina .

clasa_algu_04.jpg

Am dat stratul de baza de ten.
La poza vedeti ca lucrez cu acrilice Vallejo, sint excelente la treaba cu pensule. Pensulele tot sint de la Vallejo, au costat o avere dar foarte repede mi-am dat seama ca daca le ingrijesc bine imi vor servi foarte mult timp. Asta inseamna ca in loc sa schimb la 2, 3 figurine pensule mai proaste voi schimba una din asta la 20, 30 de figurine. Pe termen lung este avantajos dar nu numai, este si o placere sa lucrez cu ele.
Pentru culoare de ten fac un amestec de culoare de ten+maro inchis+rosu. La amestecul asta niciodata n-am putut sa stiu exact proportiile. Cam 2 parti ten si cite o parte din celalalte.

clasa_algu_05.jpg

Deseori nu pot sa reusesc sa acopar cum vreau cu un singur strat. Este necesar sa mai dau un al doile uneori chir al treila strat. La primul strat pot sa-mi dau seama daca si culoare de ten este potrivita.

clasa_algu_06.jpg

Va atrag atentia ca pensula de la poza are numarul “1″. Ca sa va dati seama cit de fina e.

Primul strat mi-a aratat ca e prea ros amestecul. La al doilea strat am mai adaugat foarte foarte putin galben si maro. Avantajul vopselelor acrilice este ca se usuca foarte repede. Dupa 10 minute pot sa dau un al doilea strat sau incep sa lucrez cu uleiuri. Al doilea strat de pe celtic mi-a placut, il las asa.

Daimyo primeste un ton mai “portocaliu” de ten si prima data din viata mea de vopsitor de figurina, intreaga suprafata a fetei lui Daimyo este acoperita de vopsea. Cred ca grundul alb este de vina. Il las si pe el asa.

Nu am uitat sa vopsesc miinile si bratele desigur…

clasa_algu_07.jpg

Am rezolvat si cu albul ochilor.
La alb adaug culoare de ten, chiar in proportie de 1/1.
Cind am capul demontat asa cum este la Daimyo este mai usoare treaba, il invirt cum doresc. Pensula este una de 0.

clasa_algu_08.jpg

clasa_algu_09.jpg

Cum vedeti si la poza la Daimyo n-am reusit foarte bine. La ochiul drept este putin in exces. Si albul este prea alb. Dar asa o sa las. El are o privire mai “directa” sa zic, este si detaliat frumos ochiul, poate o sa iasa in evidenta mai bine. Daca n-o sa-mi placa la sfirsit am sa refac. Iar excesul de alb va dispare foarte usor, o sa vedeti. Si sa nu credeti ca am reusit din prima la nici una din figurine. O sa va spun de cite ori o sa vopsesc irisul, acolo este durerea, am sa numar incercarile.

clasa_algu_10.jpg

La inceput sa ma laud ca ochii la ambele figurine mi-au iesit din prima. Foarte rar mi s-a intimplat pina acum.

La Daimyo am facut cu burnt umber, tot acrilic. Aici am avut irisurile foarte evidente cum ati vazut la pozele anterioare. Primul se vopseste ochiul drept pe urma cel sting. Regula valabila pentru dreptaci. Stangacii o fac invers. Cind am ochiul drept vopsit pe cel stang se vopseste dupa asta ca sa nu fie omul sasiu. Iar cind vopsiti ochiul stang vedeti usor pozitie ochiului drept, pensula/mana voastra nu acopera vederea.

Daimyo se uita ciudat de tot dupa ce i-am vopsit ochii. Asta din cauza ca inca nu are conturul ochiilor. Se va vopsi limitele pleoapelor cu ochii. Astfel va avea si o umbra acolo de parca ar avea geana. Eventual daca este necesar la etapa asta se poate corecta forma irisului, prin vopsirea in alb zonele in exces.

La Daimo am vopsit si barbia si sprincenele. Sunt negru deschis, cu culoare de ten si foarte putin maro . Se vor schimba si detaliile de genul asta cind vom trece la uleiuri.
La celtic am vopsit albul ochiilor din nou, era prea inchis la poza de sus.
La el am ales ca verde inchis culoarea ochiilor. Am pus 2 punctulete, unu in dreapta unul in stinga.
Vreau sa se uite mai serios omul, de jos in sus un pic. Asa ca limita joasa a irisului va fi vizibila. L-am pozitionat cu capul in jos si asa i-am dat un punct in ochi.
Am incercat sa fac poze ca sa va arat cam cum este sa abordezi ochiul sting dupa cel drept. Dar este greu sa bag si pensula si camera foto in acelasi unghi. Dar, cit de cit, cred ca va dati seama ce vroiam sa spun.

Alguhan 100

Cu ochii celtului sunt aproape gata. Va trebui sa ating cu alb putin la ochiul sting, acolo unde irisul se intilneste cu pleoapa joasa. Asta cred ca o voi face cu uleiuri.
Cind lucrez cu acrilice, la detalii am un dezavantaj; se sterge greu. Uleiul se sterge foarte usor cu o pensula curata. Dar uleiul se usuca tirziu, chiar si dupa 2 zile cind lucrez la alta parte, accidental pot sa ating si sterg, de exemplu irisul. La bucatarul de la ultima vigneta am patit asta cand tonificam tenul omului. Cred ca irisul ala l-am refacut de 5-6 ori. Din cauza asta, de data asta am facut cu acrilic irisurile. Ai atins si acolo ramine.

Alguhan 101

Am mai lucrat la ochii celtului. Pina la urma nu i-am mai dat acea privire mai serioasa. Am si schimbat verdele, acum are ochii verzi mai deshisi la culoare. In final n-am putea sa spunem ca a iesit din prima.

In rest, l-am vopsit in intregime, mai putin accesoriile si armura. Armura va fi bronz. Astept sa-mi soseasca vopselele Vallejo printre care se afla si bronzul, ar trebui sa fie pe drum. Pina cind le primesc ma voi ocupa de Daimyo daca pot in urmatoarele zile.
Cam asa arata acum celtul.

Alguhan 102

Am mai lucrat la Daimo, se vede in poza. Trebuie sa recunosc ca figurina asta este una grea. Multe detalii si multe culori. Daca voi reusi s-o termin ca lumea o sa arate excelent.
Am vopsit cu acrilice aproape in totalitate figurina. Negrul de la armura este amestecat putin cu albastru ca sa putem sa vedem nuante de culori dupa tonificarea cu uleiuri. De asemenea si bratele camasii s-au vopsit cu un negru amestecat cu verde.

Alguhan 103

La Daimyo in continuare am vopsit si modelul pantalonilor si al camasii. Lucram cu uleiuri de obicei la etapa asta, se lucreaza mai usor, dar cind vine rindul tonificarii se sterg. Asa ca am incercat cu acrilice. O adevarata tortura a fost pentru ca acrilicele se usuca repede si pe model, fara sa imi dea ocazie de a retusa dar mai rau se usuca si pe pensula fina. Finalul si efectul dorit sint peste asteptarile mele asa ca voi lucra in continuare cu acrilice la vopsirea motivelor dar numai dupa ce imi cumpar un incetinitor pentru acrilice.

Voi retusa cite ceva ulterior cind o sa lucrez cu uleiuri.
Iata pantalonii:

Alguhan 104

Dupa ce voi lucra cu uleiuri se vor vedea mult mai bine culorile. Pentru ca limitele intre culori vor fi accentuate.
Maneca dreapta si stanga a camasii:

Alguhan 105

Distractia adevarata incepe.
Am inceput sa vopsesc capul lui Daimyo cu uleiuri.
Urmaresc citeva reguli:
1- La fiecare punct adanc lucrez cu culori inchise, si nu o singura culoare.
2- La fiecare punct inalt lucrez cu culori deschise, tot diferite nuante.
3- Niciodata nu diluez vopsele cu diluanti obisnuiti. Folosesc benzina zippo sau esenta de petrol (nu esenta de terebentina). Am dubii ca esenta de petrol cauzeaza luciul dupa uscarea. Asa ca de data asta o sa folosesc numai benzina zippo. De fapt nu este benzina si se numeste nafta. Uleiul se usuca foarte repede daca s-a diluat cu benzina de bricheta sau cu esenta de petrol. Terebentina intirzie timpul de uscare de acea n-o folosesc.
4- Incerc sa diluez vopselele cit mai putin. Diluez numai cind nu pot sa bag culoarea in zone foarte adinci.

Culorile folosite (la ten):
-burnt umber,
-burnt siena,
-raw umber,
-napples yellow,
-alb (titanium),
-negru,
-yellow ochre,
-rosu (cadmium)..

Este foarte greu de explicat cum procedez asa ca am facut cit mai multe poze in timp ce lucram. Pur si simplu este un joc de culori.

Poza 1- Incep de la ochi. Cu burnt umber dau in zonele adinci.
Poza 2- Daca va uitati atent puteti sa vedeti ca dau cu negru o linie foarte fina la limita intre ochi si pleoape.
Poza 3- In continuare ochiul celalalt.
Poza 4- Incep sa indepartez surplusul de vopsea cu o alta pensula curata si uscata.

Alguhan 106

Poza 5- Indepartarea surplusui de vopsea continua. Pensula trebuie sa fie stearsa ori de cite ori este necesar. Daca e nevoie sa stergem un strat mai mare, pensula imbibata cu diluant rezolva problema. Aici mai observati ca ochii omului nu mai sint mat. Se uita mai stralucitor, nu? La petele create cu acrilice am atins si cu un amestec burnt umber+yellow ochre.

Poza 6- La limite barba-ten si sprincene-ten am dat umbra cu amestec de burnt umber+raw umber. In gura intradeschisa burnt sienna+negru. Buzele sint atinse cu burnt sienna+roÅŸu. Zonele mai putin adinci (cum ar fi zbirciturile) sint umbrite cu o nuanta mai deschisa decit burnt umber care am obtinut prin amestec de burnt umber+yellow ochre.

Poza 7- Dintii cu alb+yellow ochre (dintii niciodata nu sint albi albi.) Blending-ul culorilor continua prin stergere usoara cu pensule curate.

Poza 8- Dupa care am inceput cu culori deschise la zonele mai proeminente. Culoarea de baza este un amestec de yellow ochre+burnt umber+alb care arata ca culoare de ten. La amestecul asta mai adaug napples yellow in caz ca am nevoie de o alta nuanta. Mai adaug burnt sienna+alb pentru alta nuanta, roÅŸu pentru una, alta. Ating cu vopsea si sterg cu o pensula curata. Intre amestecuri spal pensula, sterg si las la uscare, intre timp folosesc o alta pensula. Pentru spalarea pensulelor folosesc diluant obisnuit.

Alguhan 107

Daca se strica vreun strat de culoare nu este nici o problema, se sterge cu pensula curata si se reia procesul..
Dupa un joc de vreo 1 ora si jumatate capul arata cam asa:

Alguhan 108

Daimyo are capul ras.
Am aplicat amestecul de raw umber+negru:

Alguhan 109

Nu m-am uitat la ceas dar cred ca am lucrat mai mult de o ora la tunsoare.
Tot prin stergerea cu pensula curata am obtinut efectul respevtiv.
Cam asa arata capul la faza asta:

Alguhan 110

Vopselele metalice de la Vallejo inca n-au sosit. Rabdare nu am asa ca am inceput sa vopsesc metalele celtului cu tehnica veche.
Tipul a trait in perioada bronzului. Am folosit nuante de bronz jucandu-ma cu proportiile amestecului de vopsele. Amestecul este alcatuit din uleiuri de raw umber , burnt sienna, negru si humbrol gold.
Asa arata celtul:

Alguhan 111


Machete.ro © Copyright 2007-2020, Toate drepturile rezervate.